maxus e-deliver 3

jeden elektryczny VAN

wiele możliwości

Pierwszy na świecie samochód dostawczy, zaprojektowany od początku do końca jako samochód elektryczny

jeden van - wiele możliwości

Zasięg 

238 km

(WLTP cykl mieszany)

Gwarancja na baterię

8 lat / 160 000 km

Przestrzeń ładunkowa

4,8 / 6,3 m³

Poznaj swój nowyelektryczny samochód dostawczy

  • Maxus e-Deliver 3 to pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku do końca jest zaprojektowany jako samochód elektryczny, a nie jest adaptacją istniejących konstrukcji pod napęd elektryczny. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 200 kg na masie samego pojazdu, co pozwoliło uzyskać dużo większą ładowność.

  • e-Deliver 3 występuje w dwóch różnych długościach, z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,8 lub 6,3 m³ oraz ładownością do 930 kg, z możliwością ciągnięcia przyczepy do 1025 kg. Akumulator o mocy 50,23 kWh zapewnia zasięg 238 km (WLTP mieszany).

Przestrzeń ładunkowa

  • Dostępne są dwa warianty długości w modelu e-Deliver 3. A dzięki bocznie otwieranym drzwiom tylnym ułatwiony jest załadunek wózkiem widłowym.
  • Przestrzeń ładunkowa w wariancie krótkim to 4,8 m³, w długim to 6,3 m³.

bateria i ładowanie

Ładowanie E-Deliver 3

ukryty

Akumulator i ładowanie samochodu elektrycznego

e-Deliver 3 jest wyposażony w akumulator o mocy 50,2 kWh. Podczas ładowania za pomocą skrzynki ładującej ze zintegrowaną ładowarką o mocy 6,6 kW ładowanie akumulatora zajmuje około 8 godzin.

Używając szybkiej ładowarki (DC) możesz skrócić czas ładowania do zaledwie 45 minut (osiągając poziom naładowania 80 proc.).

Ładowanie samochodu elektrycznego może być postrzegane jako nieco mylące. Co to jest ładowarka awaryjna? Kiedy naprawdę potrzebujesz skrzynki ściennej? Jaka jest różnica między ładowarką 32A a szybką ładowarką? Oto proste wyjaśnienie różnych metod ładowania samochodów elektrycznych.

Ładowarka domowa / ładowarka awaryjna

Najłatwiej naładować samochód elektryczny za pomocą ładowarki domowej / ładowarki awaryjnej / Mode 2 / schuko. Taką ładowarkę łatwo podłączyć do standardowego gniazdka. W przypadku regularnego używania takiej ładowarki wymagane jest zabezpieczenie przebiegu bezpiecznikiem 10A z wyłącznikiem różnicowoprądowym typu B.

Te kable ładujące przewodzą prąd przemienny i wykorzystują ładowarkę pokładową pojazdu do ładowania akumulatora w pojeździe. Dostarczona przez firmę Maxus ładowarka awaryjna może pobierać z gniazdka maksymalnie 10A.

Przykład ładowania, 2,2kW: Akumulator o mocy 50 kWh jest ładowany w niecałe 23 godziny (50 kWh / 2,2 kW = 22,7h)

Ładowarka ścienna

Najlepszym sposobem na ładowanie samochodu elektrycznego jest użycie ładowarki ściennej. Taka ładowarka wymaga instalacji i oddzielnego okablowania ze skrzynki bezpieczników, ale w zamian dostarcza więcej energii do Twojego samochodu niż ładowarka awaryjna. Taka skrzynka ścienna ma najczęściej 32 A. Często nazywana trybem 3 (Mode 3).

Używasz oddzielnych kabli ładujących ze skrzynki ściennej do pojazdu. Te kable ładujące przewodzą prąd przemienny i wykorzystują ładowarkę pokładową pojazdu do ładowania akumulatora w pojeździe. Ilość energii, jaką uzyskasz, zależy od pojemności skrzynki bezpieczników, samej skrzynki ściennej i mocy, jaką jest w stanie odebrać ładowarka pokładowa pojazdu.

Przykład ładowania, 6,6kW: Akumulator o mocy 50 kWh ładuje się w niecałe 8 godzin (50 kWh / 6,6 kW = 7,57 h).

Ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki

Najszybszym sposobem na ładowanie samochodu elektrycznego jest użycie szybkiej ładowarki. Ładowarki te wymagają mocnego zasilacza i zwykle nie są odpowiednie do zainstalowania we własnym systemie.

Ładowarki te mają wbudowane konwertery AC/DC i oddają prąd stały bezpośrednio do akumulatora w pojeździe. Ilość mocy, jaką można otrzymać, będzie się różnić w zależności od samochodu. Wszystkie pojazdy firmy Maxus mają możliwość korzystania z szybkich ładowarek w standardzie CCS.

Przykład ładowania, 50kW: Akumulator o mocy 50 kWh jest ładowany w ciągu 1 godziny (50 kWh / 50 kW = 1 h).

Zasięg i zużycie

ukryty

Wiodący zasięg w swojej klasie

Maxus e-Deliver 3 ma wiodący w swojej klasie zasięg w zakresie 228-238 km* (WLTP mieszany).

Do wyboru są dwa tryby jazdy – normalny i ekologiczny. Dodatkowo możesz również wybrać pomiędzy trzema poziomami odzyskiwania energii – lekkim, średnim i mocnym. W ten sposób sam decydujesz, jak oszczędnie chcesz jeździć i ile energii chcesz odzyskać podczas hamowania.

*Na  zasięg ma wpływ wiele zmiennych, takich jak styl jazdy, natężenie ruchu ulicznego, temperatura na zewnątrz, ciśnienie powietrza w kołach i inne. Podany zakres opiera się na WLTP zarówno w cyklu mieszanym, jak i miejskim i zależy od wybranego zestawu baterii oraz rozmiaru samochodu dostawczego.

Zużycie i zasięg samochodu elektrycznego

Jeśli rozważasz zakup samochodu elektrycznego, zasięg jest prawdopodobnie jedną z rzeczy, o których często myślisz przed dokonaniem wyboru. Osoby, które nie miały wcześniej doświadczenia z samochodami elektrycznymi, mogą łatwo pomylić wszystkie informacje o zasięgu – i czteroliterowe skróty (NEDC, WLTP). Również opinie osób, które już posiadają samochód elektryczny bywają rozbieżne. Niektórzy zgłaszają większy zasięg niż podano, podczas gdy inni twierdzą, że jest odwrotnie.

ukryty

NEDC

NEDC to stara metoda pomiaru i cykl testowy, z którego wszyscy producenci samochodów korzystali w przeszłości do wskazywania zużycia i emisji CO2. Była to bardzo optymistyczna metoda pomiaru i zdecydowana większość uważała, że liczby te nie odpowiadają rzeczywistości.

WLTP

zapewnia dokładniejszy obraz. Nowa metoda pomiaru WLTP jest znacznie bardziej realistyczna i dokładna, a użytkownicy samochodów elektrycznych często zgłaszają w praktyce lepszy zasięg niż podana wartość WLTP.

WLTP jest zatem bardziej realistyczny niż NEDC. Całkiem proste, jednak wciąż jest kilka elementów do rozważenia. Cykl WLTP ponownie składa się z kilku różnych testów. Niektóre z nich nie pasują idealnie do warunków polskich. Ważną kwestią jest tutaj na przykład to, że cykl jazdy w WLTP mieszany, który jest szeroko stosowany w marketingu, obejmuje również jazdę z prędkością do 130 km/h, co nie jest dozwolone na wszystkich drogach. Cykl WLTP mieszany/miejski to kolejny wariant, który z doświadczenia jest bardziej zgodny z normalnym wzorcem użytkowania. Na naszej stronie podano obie wartości zakresu, zarówno mieszanego, jak i mieszanego/miejskiego.

Przetestuj zasięg samodzielnie

ukryty

O zasięgu

Zasięg wybranego samochodu elektrycznego nie zawsze odpowiada podanemu zasięgowi WLTP. Jest to ściśle związane z indywidualnym wzorcem i stylem jazdy. Każdy, kto zasadniczo używa samochodu na krótkich miejskich dystansach, najczęściej stwierdzi, że zasięg w codziennym użytkowaniu jest znacznie powyżej tego, co zostało powiedziane. Właściciele samochodów, którzy często jeżdżą autostradą z dużą prędkością, często doświadczają czegoś przeciwnego – że zasięg jest krótszy niż podano. Odpowiedź na to pytanie można znaleźć tylko poprzez przetestowanie zasięgu w stosunku do własnego wzorca jazdy i sprawdzenie, jak daleko można jechać, zanim samochód elektryczny zostanie ponownie naładowany.

Znacznie niższe koszty utrzymania samochodu

Idealnym punktem wyjścia dla przyszłego nabywcy samochodu elektrycznego jest zatem schemat jazdy, który odpowiada średniej – do 80 – 100 kilometrów dziennie. Dzięki dobrej domowej ładowarce ściennej w garażu masz pewność w pełni naładowanego samochodu każdego ranka i bezkonkurencyjnej ekonomii eksploatacji! Jeśli jeździsz głównie na energii elektrycznej uzyskanej z domowej ładowarki, koszt za kilometr przejechany na energię będzie ułamkiem równoważnego przebiegu z paliwami kopalnymi. Obliczenia pokazują również, że całkowite koszty utrzymania samochodu rocznie są znacznie niższe w przypadku samochodu elektrycznego niż w przypadku samochodu napędzanego spalinowo.

Czynniki zewnętrzne

Należy mieć świadomość, że na zużycie energii przez samochód elektryczny ma wpływ wiele czynników zewnętrznych. Niektóre z nich są dobrze znane, bez względu na układ napędowy samochodu. Pierwszy to styl jazdy. Również w przypadku samochodu elektrycznego ważne jest, aby jeździć płynnie i dalekowzrocznie oraz unikać szybkich przyspieszeń i odpowiednio mocnych hamowań. Tak gwałtownie rośnie zużycie. Spójne dla wszystkich typów aut jest to, że waga samochodu wpływa na zużycie paliwa – im cięższy ładunek, tym droższe będzie prowadzenie. W ten sam sposób zużycie będzie wyższe w przypadku samochodów wysokich i odpowiednio niższe w przypadku niskich samochodów o aerodynamicznej konstrukcji.
Oczywiście większa prędkość kosztuje więcej, a przy prędkości powyżej 100 km/h można zauważyć, że zasięg w samochodzie elektrycznym stosunkowo szybko maleje w dół na długich, stromych podjazdach. Przy prędkości do 80 km / h, zużycie znacznie się zmniejszy. Na podobnych zjazdach można cieszyć się tym, że zasięgi faktycznie się zwiększają – auto ładuje się nawet, gdy zjeżdża z górki. Regeneracja mocy następuje również podczas hamowania i dodatkowo przyczynia się do nieznacznego wydłużenia zasięgu.

Opony

Opony samochodu mają duży wpływ na zasięg, jaki samochód osiągnie. Opona o wysokim oporze toczenia szybko wykrada kilometry z zasięgu. Opona, która łatwo się toczy, zużywa mniej energii.

Odpowiednie ciśnienie w oponach jest ważnym czynnikiem zmniejszającym opory toczenia opon. Wiele osób jeździ ze zbyt małą ilością powietrza w oponach, a zwłaszcza w chłodne dni ciśnienie w oponach spada, przez co wzrastają opory toczenia – a co za tym idzie zasięg jest krótszy. Dlatego należy stale sprawdzać, czy opony mają wystarczające ciśnienie.

Wybór opon ma również wpływ na zasięg. Na przykład opony bezkolcowe zapewniają niższy opór toczenia niż opony z kolcami, a opony letnie toczą się łatwiej niż opony zimowe. To jeden z powodów, dla których często doświadczasz różnych zasięgów o różnych porach roku. 

ukryty

Bezpieczeństwo

Maxus e-Deliver 3 jest standardowo wyposażony w kompleksowy pakiet aktywnych zabezpieczeń. Wyposażenie obejmuje system stabilizacji toru jazdy (ESP), asystent hamowania (BAS) i wiele innych.

System stabilizacji toru jazdy (ESP)

ESP monitoruje i kontroluje stabilność Maxus e-Deliver 3, dzięki czemu nie tracisz kontroli nad samochodem, gdy nagle musisz manewrować w zakrętach lub w trudnych sytuacjach.

System zapobiegający blokadzie hamulców (ABS)

Podczas hamowania awaryjnego system ABS zapobiega blokowaniu się kół. Oznacza to, że jeśli nagle zaczniesz hamować, nadal możesz kierować samochodem i omijać przeszkody.

System elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)

EBD zapewnia prawidłowy rozkład siły hamowania na różnych osiach w zależności od ciężaru przewożonego ładunku, nawet w sytuacjach awaryjnych.

Wspomaganie hamowania (BAS)

System wspomagania hamowania zwiększa siłę hamowania w sytuacjach awaryjnych i zapewnia najkrótszą możliwą drogę hamowania.

Gwarancja

  • Zakup elektrycznego samochodu ma być bezpieczny. Dlatego Maxus e-Deliver 3 sprzedawany jest
    z gwarancją 5 lat / 100 000 km oraz gwarancją na baterię na pełne 8 lat / 160 000 km.

  • Podwozie samochodu pokryte jest środkiem antykorozyjnym, który chroni przed powstawaniem rdzy.
    Nie musisz za to dopłacać, masz to w cenie.

dwie różne długości

Złap za suwak i zobacz jak wygląda różnica między 4,8 m³ a 6,3 m³

skontaktuj się

Umów się na jazdę testową